Ace Reporter

Ace Reporter…a rant on the fifth season of Supergirl


Monday was the airing of an episode of Supergirl which I may have found to be even more political than anything, even Exodus and Welcome to Earth, but instead the focus was on the adventure…WHERE IT SHOULD BE and the politics of the media and its influence was sort of down the totem pole, WAY down the pole.

In Ace Reporter, viewers were given a look at media and its effects on us when it does or does not do its job.  Sometimes it’s all at the behest and joy of a bunch of ultra-radical bankers and power elites who use their money to trick the people into falling for their philanthropy when in reality, it’s all about power.

Many people in Hollywood know VERY little of David Rockefeller.  This bankster, who died at 101 recently, was NOT the philanthropic Bruce Wayne type…FAR FROM IT.  The website Infowars, a mass independent alternative news website run by talk radio phenom Alex Jones which is one of this writers three PRIMARY sources for news (more on that later) wrote the truth about Rockefeller, who in this writer’s opinion in burning in hell, …

Rockefeller revealed the extent of corporate media collusion with this game plan.

“We are grateful to the Washington Post, the New York Times, Time Magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost forty years … It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subjected to the lights of publicity during those years,” he said at the 1991 Bilderberg meeting. “But, the world is more sophisticated and prepared to march towards a world government.”

“The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national autodetermination practiced in past centuries.”

For starters Bilderberg is an annual meeting of the world’s elites, including so called Americans like Henry Kissinger where they meet in some location in the world to plot their global takeover.  Bilderberg, is NOT a conspiracy theory as the media, which is involved in this at least in the US by their not reporting on it, it’s a real event.  Just ignore the big bucks media and their negative influence on this country and the globe for that matter.

Well this is where the story begins.  So let this writer and Supergirl fan/critic give you the REAL scoop as well as links to articles and You Tube videos where you will find out how bad the corporate media has been…and has been for generations.

As President Ronald Reagan was known for saying “Trust, but verify.”  Don’t take my word for it.  See the things for yourself.

Try this on for size…Did you know that there are only SIX corporations that run the vast majority of the US media?  In fact, many of us here in the US watch them unknowing of their influence.

In 2012, Business Insider reported on these six companies and their monopoly on America.  The companies are…

  • NBC/Universal/Comcast; which run cable giant Comcast, NBC and its affiliated outfits like NBC Sports Network, Universal Pictures and stations in small and major markets (WVIT 30 NBC CT in Hartford and WNBC 4 New York are examples near this writer)
  • Capital Cities ABC Disney; it runs ABC, ESPN, Pixar Studios, Disney, and TV stations like WABC 7 in New York.
  • News Corp; despite being thought of as conservative, the sons of Aussie rich man Rupert Murdoch, who backed Hillary Clinton’s globalist campaign.  News Corp also runs Fox Television stations, which operates the Fox network (WNYW 5 New York), Fox News Channel, Fox Business Network, The Wall Street Journal, 21st Century Fox, and the New York Post. News Corp runs three newspapers with massive reach: Wall Street Journal The Sun (UK) The Australian (Australia)
  • CBS; which owns CBS Television (WCBS NYC), Showtime, which airs the anti-liberty propaganda show Homeland which recently lambasted talk radio host Alex Jones, and even two of the most popular game shows; Wheel of Fortune and Jeopardy!  Also is a 50% owner of the CW Television Network.
  • Viacom, which runs Paramount Pictures and cable channels Spike, CMT, BET, MTV, Nickelodeon.  It was at one point a major distributor of TV shows in syndication such as Hawaii Five-O, I Love Lucy, The Honeymooners, Perry Mason, etc.
  • Time Warner; which runs Warner Brothers (50% CW owner), CNN, HBO, Time Magazine, Warner Brothers TV distribution, Telepictures.

Those six companies control at least a mind blowing 70% of the cable channels and broadcast outlets.


Mocknigbirds of a feather

One newspaper aside from the New York Times that has influence in this country is the Washington Post.  The paper, now run by leftist Amazon co-founder Jeff Bezos (hence Breitbart’s nickname The Bezos Post), was once run by the Graham Family and joined the CIA in lying to the American people, if you care to look at the history of media influence.

In one of the papers most famous (or infamous) investigations, reporters Carl Bernstein and Bob Woodward in 1972 exposed Watergate, which two years later led to the downfall of Richard Nixon’s second term as President.  The two reporters would be played by Robert Redford and Dustin Hoffman in the 1977 film “All the President’s Men.” But by the time the film came out Bernstein left the Post to write on a freelance basis.

Before its embarrassment to journalism by falsely reporting on the University of Virginia rape case, Rolling Stone magazine was thought of as a source for news about more than just music.  Bernstein wrote a massive article in October 1977 about something called Operation Mockingbird, another thing the media elites will dismiss as conspiracy theory.

But guess what…it’s true.

According to writer Deborah Davis, Mockingbird recruited leading American journalists into a propaganda network and oversaw the operations of front groups. CIA support of these groups was exposed 50 years ago after a Ramparts magazine article revealed the National Student Association received CIA funding.

Bernstein wrote in his article, now available online, about how major media outlets and the CIA have worked together to lie to the American people and trick them into supporting their corrupt efforts.  And it has been at the request of power elites.

NOTE: This article is from 1977 when some things mentioned in it no longer exist like The Mutual Broadcasting System, a radio network dating back to the medium’s golden age with New York’s WOR Radio as its flagship.  In the 1990’s Mutual was absorbed into what’s now called Westwood One.

Among the executives who lent their cooperation to the agency were some heavy hitters…

William Paley of CBS

Henry Luce of Tirne Inc.,

Arthur Hays “Pinky” Sulzberger of the New York Times


Other organizations which cooperated with the CIA include…



The Associated Press

United Press International


Hearst Newspapers


Newsweek magazine

The Miami Herald

The CIA’s use of the American news media has been much more extensive than Agency officials have acknowledged publicly or in closed sessions with members of Congress. The general outlines of what happened are indisputable; the specifics are harder to come by. CIA sources hint that a particular journalist was trafficking all over Eastern Europe for the Agency; the journalist says no, he just had lunch with the station chief. CIA sources say flatly that a well‑known ABC correspondent worked for the Agency through 1973; they refuse to identify him.

A high‑level CIA official with a prodigious memory says that the New York Times provided cover for about ten CIA operatives between 1950 and 1966; he does not know who they were, or who in the newspaper’s management made the arrangements.

The Agency’s special relationships with the so‑called “majors” in publishing and broadcasting enabled the CIA to post some of its most valuable operatives abroad without exposure for more than two decades. In most instances, Agency files show, officials at the highest levels of the CIA usually director or deputy director) dealt personally with a single designated individual in the top management of the cooperating news organization.

The aid furnished often took two forms: providing jobs and credentials “journalistic cover” in Agency parlance) for CIA operatives about to be posted in foreign capitals; and lending the Agency the undercover services of reporters already on staff, including some of the best‑known correspondents in the business.

The blog Counterpunch wrote last November.

Press manipulation was always a paramount concern of the CIA, as with the Pentagon. In his Secret History of the CIA, published in 2001, Joe Trento described how in 1948 CIA man Frank Wisner was appointed director of the Office of Special Projects, soon renamed the Office of Policy Coordination (OPC). This became the espionage and counter-intelligence branch of the Central Intelligence Agency, the very first in its list of designated functions was “propaganda”.

Later that year Wisner set an operation codenamed “Mockingbird”, to influence the domestic American press. He recruited Philip Graham of the Washington Post to run the project within the industry.

The Graham family would run the paper through Graham’s widow Katherine until her death.  Now Bezos runs the paper.

Bernstein wrote the CIA’s dealings with the press dates back to the days of the Cold War.

Allen Dulles, who became director of the CIA in 1953, sought to establish a recruiting‑and‑cover capability within America’s most prestigious journalistic institutions. By operating under the guise of accredited news correspondents, Dulles believed, CIA operatives abroad would be accorded a degree of access and freedom of movement unobtainable under almost any other type of cover.

American publishers, like so many other corporate and institutional leaders at the time, were willing to commit the resources of their companies to the struggle against “global Communism.” Accordingly, the traditional line separating the American press corps and government was often indistinguishable: rarely was a news agency used to provide cover for CIA operatives abroad without the knowledge and consent of either its principal owner, publisher or senior editor.

Thus, contrary to the notion that the CIA insidiously infiltrated the journalistic community, there is ample evidence that America’s leading publishers and news executives allowed themselves and their organizations to become handmaidens to the intelligence services. “Let’s not pick on some poor reporters, for God’s sake,” William Colby exclaimed at one point to the Church committee’s investigators. “Let’s go to the managements. They were witting.”  In all, about twenty‑five news organizations including those listed at the beginning of this article) provided cover for the Agency.

In addition to cover capability, Dulles initiated a “debriefing” procedure under which American correspondents returning from abroad routinely emptied their notebooks and offered their impressions to Agency personnel. Such arrangements, continued by Dulles’ successors, to the present day, were made with literally dozens of news organizations. In the 1950s, it was not uncommon for returning reporters to be met at the ship by CIA officers. “There would be these guys from the CIA flashing ID cards and looking like they belonged at the Yale Club,” said Hugh Morrow, a former Saturday Evening Post correspondent who is now press secretary to former vice‑president Nelson Rockefeller. “It got to be so routine that you felt a little miffed if you weren’t asked.”

CIA officials almost always refuse to divulge the names of journalists who have cooperated with the Agency. They say it would be unfair to judge these individuals in a context different from the one that spawned the relationships in the first place. “There was a time when it wasn’t considered a crime to serve your government,” said one high‑level CIA official who makes no secret of his bitterness. “This all has to be considered in the context of the morality of the times, rather than against latter‑day standards—and hypocritical standards at that.”

Congressional investigations and reports in the 1970s also revealed Agency connections with journalists and civic groups.

And one of those journalists was a man many Americans, foolishly called “The most trusted man in America,” Walter Cronkite.

Upon his death in 2009, Infowars reported the truth.

Curt Nimmo wrote…

Because the corporate media, at least at the level Walter Cronkite occupied, is rife with spooks, government agents, and disinfo operatives. The CIA has “important assets” inside every major news publication in the country, a fact established by numerous FOIA documents. A rare glimpse was also provided by Frank Church’s committee in the mid-70s.

“It was not until 1982 that the Agency openly admitted that reporters on the CIA payroll have acted as case officers to agents in the field,” writes Alex Constantine in The Depraved Spies and Moguls of the CIA’s Operation MOCKINGBIRD. “Most consumers of the corporate media were — and are — unaware of the effect that the salting of public opinion has on their own beliefs.”

Cronkite was a trusted and valued part of that huge mass propaganda effort.

Cronkite betrayed his kindly and fatherly demeanor in 1999 when he accepted the Norman Cousins Global Governance Award at the ceremony at the United Nations:

It seems to many of us that if we are to avoid the eventual catastrophic world conflict we must strengthen the United Nations as a first step toward a world government patterned after our own government with a legislature, executive and judiciary, and police to enforce its international laws and keep the peace. To do that, of course, we Americans will have to yield up some of our sovereignty. That would be a bitter pill. It would take a lot of courage, a lot of faith in the new order. But the American colonies did it once and brought forth one of the most nearly perfect unions the world has ever seen.

Something had to be done.  In 1975, Frank Church, a DEMOCRATIC Senator from Idaho, formed the Church Committee.  It looked into abuses by the CIA, National Security Agency (NSA), FBI, and the IRS. The committee was part of a series of investigations into intelligence abuses during the mid-1970s, including Watergate.  Among this bipartisan committee were some heavyweight political figures such as…


1984 Presidential Candidate Walter Mondale (MN),

Failed 1984 Presidential candidate Gary Hart (CO),

Reagan Chief of Staff Howard Baker (TN), and

1964 GOP Presidential Candidate and icon of libertarians Barry Goldwater (AZ).


Among the things the committee discovered was Operation Mockingbird.  If you search YouTube for the term, you will be able to find many videos about this mass media conspiracy, one that no journalism school teacher would talk about, much less fictional news editors like Snapper Carr, Perry White, J. Jonah Jameson or even Lou Grant.

In all disclosure in school, this reporter was NOT TAUGHT about this, not at all, not even in the journalism classes he took in high school and college.


Media critic Mark Dice gives a a more condensed look into Mockingbird…


Also, some HOLLYWOOD ACTORS worked for the CIA, including a certain someone who has played Batman!  HOLY SECRET FILES!


In 2012, before being let go by Russia Today, which critics complain is Russian state run media (hypocrites!), Abby Martin reported on the show “Breaking the Set” about Operation Mockingbird…WAIT TILL THE END.


And also on RT


Though the official operation is basically exposed, its activities still exists to this day.  Just look at the corporate run news.  No wonder it’s rightfully called fake news.  Because it is biased, not just on the political left-right paradigm, but also on a governmental scale, especially by the CIA.  Perhaps a second Church committee should be up and running.  One that is lead by someone who has just as much concern about this republic as Barry Goldwater; namely Kentucky Senator Rand Paul.  The committee should be bipartisan in nature and have as co-chair for the democrats Hawaii representative Tulsi Gabbard, who exposed how Syria, thanks to US weapons being sent over there and a threat to the people, has become unstable.


Here, she speaks with Fox News’ Tucker Carlson


For the record, this reporter does not watch CNN and perhpas there is one of among multi-million reasons why.


From the website What Does It Mean…

Sergei Mikhailov confessed to his treasonous crimes against the Federation detailing that Dana Bash was the “cut-out” between him and Bash’s husband Jeremy Bash—who while working for the Obama regime was the Chief of Staff at the US Department of Defense, between 2011-2013, and the CIA between 2009-2011, and is now an MSNBC security analyst. As to how this “Russian Dossier” was created to smear and discredit President Trump in the first place, this report notes, Sergei Mikhailov revealed to FSB counter intelligence operatives that it was the “creation” of CBS News President David Rhodes and his brother Ben Rhodes—who aside from being former President Obama’s top aide, and aspiring novelist, stunningly revealed last year (2016) how easily the US mainstream “echo chamber” media was manipulated and stated: “The average reporter we talk to is 27 years old, and their only reporting experience consists of being around political campaigns. That’s a sea change. They literally know nothing.” In their knowing how easily these “27-year-old know nothing” reporters could be manipulated, this report continues, the “Rhodes Brothers” creation of this hoax had Dana Bash communicating with Sergei Mikhailov enticing from him “certain details” that she, in turn, related to her CIA operative husband Jeremy Bash—who then relayed to them to Christopher Steele who compiled them into the “Russian Dossier”.

Supergirl claims to promote female empowerment and has some female writers, like journalism student Paula Yoo who wrote this episode, and did so with very little politics in it (good job).  But among the females in the media today, Paula I think needs to know about people other than those in the corporate fake left-right pro war news media like Katie Couric (Who faces a $12 Million lawsuit for lying about an anti-gun hitpiece she did) Dana Bash, Martha Raddatz ( who had former President Obama attend her wedding!) , and Rachel Maddow.  There are other female journalists who like Kara went to do things on their own, but one has snuck back into the so-called mainstream, again like Kara with Snapper and Catco.

One such journalist who knows about being “Stonewalled” is Sharyl Attkisson.  The former CBS reporter in 2014 wrote a NY Times bestselling book called Stonewalled and has a new book coming out in June, The Smear.

Recently the Gateway Pundit reported on an ongoing case with Attkisson dealing with the Obama Administration, and her being spied on by the FBI.

Investigative journalist, Sharyl Attkisson was one of the many people targeted by the Obama administration for surveillance.

Her personal computer and CBS laptop were hacked after she began filing stories about Benghazi that were unflattering to the Obama administration.

At her own website Attkisson posted an Obama-era surveillance timeline.

Then, Attkisson in a TED Talk spoke on media manipulation…something that could’ve been based on one of the subplots of this episode…

But she just touches the surface by going after “astroturfers.”  Atkisson currently hosts the program Full Measure, which is a news magazine only seen on TV stations run by the Sinclair Broadcast Group, but it is also online.  She also appears occasionally on Media Buzz on Fox News, hosted by media critic Howard Kurtz.

Atkisson published a chart about media bias.


Clearly those that touch the blue vertical border could show some signs of objectivity. She relied on visitors to her personal website for input.

“You have contributed terrific ideas, such as sizing boxes based on audience, and dividing into quadrants. This is a work in progress. Thanks for your input” she said.


Another female journalist lambasted by the suits is former CNN reporter Amber Lyon.  In this RT interview with Abby Martin from 2014, she talks about censorship rampant in mainstream media today.



No wonder there has been a rise in citizen journalism sites and sites like Breitbart, Infowars and Drudge Report, which this writer is calling Team BID.


Can anyone say Ministry of Truth ala Orwell’s “1984?”


Is it any wonder why in one study by the American Press Institute in 2016  only SIX PERCENT trust the media.

One statistic from this study…

About 4 in 10 Americans (38 percent) can recall a specific recent incident that caused them to lose trust in a news source. The two most common problems were either instances of perceived bias or inaccuracies.

RT reports

A survey of more than 2,000 adults released on Sunday showed that trust in the media has dipped to dramatically low levels. About 52 percent of respondents said they have “some confidence” in the press, while 41 percent said they have “hardly any confidence.”


The American Press Institute report comes in the wake of a September 2015 Gallup poll which found that only 7 percent of Americans have a great deal of trust in the media, with about 33 percent saying they had a fair amount, and 60 percent claiming they had either little or no trust in the media.


WAR…What is it good for?  PROPAGANDA!


The very idea of war even angers this Independent, libertarian conservative.  What angers him even more, lies by the media to get this country into war.  I mean Supergirl star Melissa Benoist calls herself a pacifist.  Well, even former conservative radio talk show host Michael Savage calls himself “a conservative peacenik.

From Vietnam and the Gulf of Tonkin and Tet Offensive to this near 20-year “war on terror” based on weapons of mass destruction that did not exist, the media has been a wing of the elite to see people die…population control so called.

One example has come up in the recent Syrian chemical attack which killed dozens including children.  Seeing a big opportunity to want more wars to satisfy their global bosses, CNN, Fake News Central, pushed in front of the world two children who supposedly survived the attack and look to put the blame on Bashir Al-Asaad.  Now he is a dictator but the people elect him democratically, unless there is some kind of provable skullduggery afoot.

Posting on the blog Information Liberation, Chris Menahan, after watching the so-called  “interview” determined this was…wait for it…PROPAGANDA!

“It’s a fake news hoax to get the Trump administration to overthrow Assad and turn on Russia.

Under the title, “7-year-old Syrian girl’s heartbreaking plea: ‘Why can’t you stop the war?’,” CNN anchor Alisyn Camerota is seen interviewing a 7-year-old Syrian girl named Bana Alabed.

And the whole thing was all…a prepared script!

“What is your message to President Assad?” Camerota asks the 7-year-old.

“I am very sad,” Bana says, looking down and blatantly reading off a script. “A lot of died,” she says, clearly struggling to read and skipping over the word “people” or “Syrians.”

“And, oh,” she stutters, “no one help them.”

“The world is watching,” she stammers, “the world doesn’t do anything.”

Note the underline.

Menahan called this “the epitome of fake news and it’s a thousand times more dangerous to our country than some schmuck in Macedonia writing about fake endorsements from the Pope.”

Some people on social media have called CNN out for this.

“I pray for this mother & child. I also pray for the souls of CNN, their corrupted use of news & taking advantage of their suffering,” Twitter user Dark Mice tweeted.

Also calling out this false flag narrative is former Texas Congressman and icon of liberty, Ron Paul.  On his Liberty Report podcast, and picked up by The Daily Caller, Paul seemed to question the timing of this attack.

“Before this episode of possible gas exposure and who did what, things were going along reasonably well for the conditions,” the former Texas congressman stated. “Trump said let the Syrians decide who should run their country, and peace talks were making out, and Al Qaeda and ISIS were on the run.”

“It looks like, maybe, somebody didn’t like that so there had to be an episode, and the blame now is we can’t let that happen because it looks like it might benefit Assad.”

“It’s not so easy though is it? What happened four years ago in 2013, you know, this whole thing about crossing the red line?” he posed. “Ever since then, the neocons have been yelling and screaming, a part of the administration has been yelling and screaming about Assad using poison gas.”

“It was never proven in fact,” agreed Ron Paul Institute for Peace and Prosperity executive director Daniel McAdams. “U.N. official Carla Del Ponte said it was most likely done by the rebels.”


And who gets the blame for all this aside from the media not reporting the truth?  Former President Obama and his cabinet…and Hillary Clinton!  Jon Bowne for Infowars wrote in 2015 according to the Pentagon back 2012, ISIS was created to REMOVE Asaad from his position.


A 2012 Defense Intelligence Agency Document declares “the West, Gulf countries, and Turkey support(ed) the opposition” in Syria, namely al-Qaeda in Iraq, the precursor to ISIS. Right there, in the Pentagon’s own words, al-Qaeda and ISIS were created to isolate the Syrian government.


Also, in 2016, award winning journalist Seymour Hersch wrote intelligence reports showing the rebels smuggled in chemical weapons from Libya through Turkey with the former First Lady and Secretary of State’s approval.

On August 28th, 2013, Paul Joseph Watson, also writing for Infowars, said based on intercepted phone calls a gas attack was NOT DONE by the Asaad government.


Phone calls by the Syrian Ministry of Defense intercepted by Mossad and passed to the US reveal that Syrian government officials, “exchanged panicked phone calls with a leader of a chemical weapons unit, demanding answers for a nerve agent strike that killed more than 1,000 people,” in the hours after last week’s attack.

The fact that the highest levels of the Syrian government apparently had no knowledge of the attack strongly suggests that they did not order it, with the worst case scenario being that the attack was “the work of a Syrian officer overstepping his bounds,” writes Foreign Policy’s Noah Shachtman.

 Furthermore in the article…

[P]revious evidence that suggests the US-backed rebels prepared and used chemical weapons on numerous occasions has been completely forgotten in the rush to war.

The last time the United Nations investigated evidence of chemical weapons use in Syria, inspectors concluded that it was likely the rebels and not Assad’s forces who were behind the attacks.

In addition, leaked phone conversations that emerged earlier this year between two members of the Free Syrian Army contain details of a plan to carry out a chemical weapons attack capable of impacting an area the size of one kilometer.


And in any war, money is behind it, blood money, namely that of globalist Nazi sympathizing billionaire and Hillary Clinton supporter…GEORGE SOROS!

Infowars wrote


The White Helmets, an al-Qaeda affiliated group funded by George Soros and the British government, have reportedly staged another chemical weapon attack on civilians in the Syrian city of Khan Shaykhun to lay blame on the Syrian government.


According to Family Security Matters, Soros has funded more than 200 US organizations. But it’s all meant to do one thing, destroy the United States from within.

Here’s one meme found on social media


This is perhaps leading up to another version of an event dubbed a conspiracy theory even by neocon Bill O’Reilly…more on that later…Operation Ajax.

In 2013, 60 years after the 1953 coup in Iran, RT reported on how papers were declassified by the CIA showing the removal of Iranian leader Mohammad Mossadegh.

The declassified documents exposed the CIA’s operation that sought regime change in Iran through bribing Iranian politicians, security and army high-ranking officials, and massive anti-Mossadegh propaganda that helped to lead to massive public revolt in 1953, and boiling over into 1979 and the Iranian Hostage Crisis.  That was where 52 Americans were held in Tehran for 444 days until Ronald Reagan’s inaugural in 1981.

Among the declassified documents there are several examples of how the CIA presented Mossadegh in a negative light.


“This propaganda piece accuses the Prime Minister of pretending to be ‘the savior of Iran’ and alleges that he has instead built up a vast spying apparatus which he has trained on virtually every sector of society, from the army to newspapers to political and religious leaders,” the Archive said. “Stirring up images of his purported alliance with ‘murderous Qashqai Khan’ and the Bolsheviks, the authors charge: ‘Is this the way you save Iran, Mossadegh? We know what you want to save. You want to save Mossadegh’s dictatorship in Iran!’”

Britain’s MI6 military intelligence then teamed up with the CIA and planned, elaborated and carried out a coup that ousted Mossadegh in August 1953 and returned Shah Mohammad Reza Pahlavi to power.

The first attempted coup failed after Mossadegh got wind of the conspiracy, but American and British intelligence services in Iran then improvized a second stage of the coup, pulling pro-Shah forces together and organizing mass protests on August 19, 1953. These protests were immediately supported by army and police. Mossadegh’s house was destroyed after a prolonged assault by pro-coup forces, including several tanks.

Mossadegh was replaced with Iranian general Fazlollah Zahedi, who was handpicked by MI6 and the CIA. Mossaddegh was later sentenced to death, but the Shah never dared to carry out the sentence. Mossadegh died in his residence near Tehran in 1967.

The Shah’s pro-Western dictatorship continued for 27 years and ended with the Islamic Revolution of 1979, which paved the way for today’s Iran, where anti-American sentiments remain strong. The 1953 coup still casts a long shadow over Iranian-US relations. 


What is going on in Syria is proof positive of George Santayana’s axiom “Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.”  The media is making sure to deny and lie about our history, even the dark points like Operation Ajax.

Back to O’Reilly, and Ron Paul, in 2007, Paul was on The O’Reilly Factor.  Then a congressman looking to become President of the United States, he was talking about Operation Ajax, though not mentioning it by name, when Bill O’Reilly exposed his REAL bias…as a curmudgeon warmongering NEOCON!

And if you ask me despite what you hear about these sexual harassment reports (propaganda by Soros and Hillary and fascist communist corporate left), when he did that, he jumped the shark with this writer.

And yes, I get chuckles about that line from the Supergirl pilot!


[FULL DISCLOSURE: This writer has worked for both NPR and commercial radio stations and even worked for a local cable news outlet which is currently run by Altice; News 12 Connecticut.  I found it frustrating because the Assistant News Director had no leeway as to what to watch on the individual TV’s.  He wanted only CNN, which is the fakest of fake news alongside MSNBC.

Trade secret, News 12 is an affiliate of AP for wires and CNN News Source.  It’s a satellite, now online service where stations can securely download soundbytes and scripts of stories from around the world.

Since leaving News 12, this reporter still finds its product very boring and repetitive.]


But if you think this writer is being a cheerleader for Fox News…YOU’D BE DEAD WRONG.

Since Roger Ailes, who began the channel in 1996 left in the wake of sexual harassment suits to be run by Murdoch’s two sons, who are big globalists and Clinton supporters, FNC has been nothing more than very controlled opposition.

One of their main anchors really steams me up…Shepard Smith.  He has become a darling of neocons and the left with some of his antics. Like on the refugee crisis, or how he defended CNN, or a fight he had with former Louisiana governor Bobby Jindal.  I cannot even watch him, and he should join CNN or MSNBC!

Chris Wallace, host of Fox News Sunday has taken his late father Mike’s progressive tendencies as well.  He is just arrogant.

And they have had neocon establishment contributors like Colonel Ralph Peters who never met a war he didn’t start.  They recently got rid of George Will another DC neocon who for years was on This Week on ABC.

Plus they have for lack of a better term blonde bimbos like Martha McCallum who I call “Bubbles” because she’s a bubble head.

So you see my bias, and yes I do admit it, goes both ways.

They do however have people who will stand up for this republic…

Judge Jeanine Pirro, the fiery and feisty host of Justice every Saturday night, who draws massive ratings even on a Saturday.

Lisa “Kennedy” Montgomery; the former MTV VJ and game show host (Friend or Foe on GSN) who has become a successful libertarian leaning contributor on FNC and host of Kennedy on FNC’s sister network the more libertarian leaning Fox Business.

Tucker Carlson, the former editor of The Daily Caller has one of cable news’ hottest shows with Tucker Carlson Tonight.  On his program he invites any and all, even leftists on for a debate.  His show has the coveted 8PM slot once occupied by O’Reilly’s.

Lt Colonel Tony Shaffer, a man who has been on with Alex Jones as much as Fox News.  When it comes to things like the CIA and military action, he’s one to turn to.

Other good guys include former Secret Service agent Dan Bongino, Lt. Col Allen West,  Dr. Zudhi Jasser, one of the few known Muslim reformers along with Dr. Qanta Ahmed and Asra Nomani.

And yet, it gets more and more frustrating to see Fox News deteriorate into CNN or MSNBC Lite.

There is an alternative to even Fox News…The One America News Network.  This San Diego-based outlet whose reach is limited thanks to being on AT&T Uverse, Verizon FIOS and Frontier Communications in addition to smaller cable systems in the US, covers news just like the biggies.  But if you ask me, it commits the high crime…of REAL journalism.  The channel does have its own opinion chat shows.

One of them is Tipping Point; a show built like “Tucker Carlson Tonight” or “The Factor” with hard hitting comments and interviews is hosted by Liz Wheeler. That’s right, a CONSERVATIVE, MILLENNIAL FEMALE!  It is known for its Final Point end commentary where Wheeler sums up a story the only way she knows how.

In this Final Point, she takes the corporate media to task for not reporting on the outrage of the Wahbbist Islamic Sharia practice of Female Genital Mutilation (FGM) in the hotbed of Islam in America…Detroit, which has Dearborn or Dearbornistan as many conservative critics deride it, as a suburb.

Here she calls out so-called feminists for their deafening silence on this matter.



OAN is on DIRECTV, AT&T UVerse, Frontier, Verizon FiOS and other cable outlets, but not on the big monopoly ones like Altice (nee Optimum).


On the Radio

Now to one of the areas this writer knows about…radio.

He has worked for NPR and commercial radio, namely WSTC Stamford (which after a failed attempt to return to full service is now a religious station, licensed to Sacred Heart University in Fairfield, who also runs NPR affiliate WSHU and many other stations and translators covering a portion of Connecticut) and WGCH here in Greenwich (the biggest mistake in his media career, having been fired for standing up to a bully in the newsroom.  Never work for a hometown radio station if you grew up being bullied).

It’s something he has wanted to be in since childhood.  But that dream thanks to corporatizing of companies leading to stale programs and monopolies or perhaps because of his disability, Autism,  has shattered.

One of those companies in this writer’s cross-hairs is IHeart Media, formerly Clear Channel.  It runs many radio stations in this country. Although IHeart has spun off some of their stations like Long Island’s WALK-FM to Connoisseur Media, IHeart still runs 850 radio stations in the US, including legacy station WOR 710 in New York.

But the town of Minot, North Dakota has become ground zero for those who do not like the consolidation of radio and media and the negative affect on news coverage. In their column about IHeart, Wikipedia wrote

Clear Channel was criticized for a situation that occurred in Minot, North Dakota, on the morning of January 18, 2002. At around 2:30 a.m., a Canadian Pacific Railway train derailed and leaked 240,000 gallons of toxic anhydrous ammonia, releasing a cloud of caustic, poisonous gas over the city. At the time, Clear Channel owned six commercial radio stations out of nine in the Minot area.

City officials attempted to contact the local Clear Channel office by telephone to spread warnings of the danger using its radio stations, but it was several critical hours before the station manager was finally reached at his home. In the meantime, 9-1-1 operators were advising panicked callers to tune to KCJB for emergency instructions, but the station was not broadcasting any such information.

The ammonia spill was the largest of its kind in the United States, with one person killed, and over 1,000 seeking medical attention. Clear Channel claimed no responsibility for its failure to warn residents, maintaining that the city should have used the Emergency Alert System to trigger automatic equipment in place at all U.S. radio stations.

The EAS equipment was later found to be functional at the time, but had not been activated by city, state or regional authorities. Unfortunately, other critical systems throughout Minot were either inoperable or had failed, including the public siren system, electricity in parts of the town, and the 9-1-1 telephone system, which became overloaded.

The incident has been cited as an example of the physical dangers of media consolidation and the prevalent cost-cutting measure of eliminating overnight staff at stations.

The blog Ars Technica, reported…

What neither emergency dispatch nor Minot’s residents knew yet was that a railway train transporting anhydrous ammonia for fertilizer had just derailed nearby. It exploded and dumped almost 250,000 gallons of the compound near one of the town’s residential neighborhoods. With electricity down, residents who smelled fumes frantically tuned their battery operated radios to KCJB AM 910, the designated local emergency broadcast station, for news.

But to no avail.

“KCJB, and every other radio station in town, were not reporting any news or information about the anhydrous spill,” explains New York University sociologist Eric Klinenberg in his gripping book Fighting for Air: The Battle to Control America’s Media. “Instead, all six of Minot’s name-brand stations—Z94, 97 Kicks, Mix 99.9, The Fox Classic Rock, 91 Country, and Cars Oldies Radio—continued playing a standard menu of canned music, served up by smooth-talking DJs trading in light banter and off-color jokes while the giant toxic cloud floated into town.”

“As always, the Myth begins with the same incorrect fact: KCJB(AM) was unmanned the night of the disaster,” Clear Channel wrote to the Federal Communications Commission on May 6, in response to Klinenberg’s testimony at a recent FCC hearing. “This leads to a faulty assumption: Unattended operation delayed the broadcast of emergency information. And then an unsupported conclusion: Corporate consolidation led to the unattended operation of the station and the resulting delay in information dissemination.”

The Minot railway crash of 2002 killed one resident and forced many others to evacuate their homes for six weeks. More than 1,000 people required medical care.  But while the incident is largely forgotten beyond the borders of that region, its memory will inform media policy for years to come.

Ironically, Clear Channel’s framing of the debate is exactly right. Has consolidation in radio, with its emphasis on centralized remote digital studios rather than live local staffers, weakened our nation’s emergency response system? Are we less safe now because of what has happened to broadcast radio over the last 15 years? And has the proliferation of broadband devices since then really made us any more secure?

The last question was a very legitimate one to ask as Minot is the home to an Air Force base.  And if God forbid there were to be a terror attack on it, where would the radio stations be to broadcast info?  With all the consolidation and cronyism in the media…NOWHERE.  The people would be lost, and more than likely dead.

There are diamonds in the rough, and one of them is a state or two (depending on how you travel) over from this writer.  It’s an FM radio station which turns 40 years young later this year.  WATD-FM 95.9 in Marshfield, Massachusetts has been doing things the local way since Station Manager/Owner Ed Perry and his late wife Carol founded the station after a battle with the FCC dating back to 1972.

Radio World Magazine did a glowing article on the successful Full Service/Adult Contemporary/Oldies/Blues/Local News and Sports station.  And going small and hyper local for the South Shore area, south of Boston including the communities of Marshfield, Pembroke, Abington, Duxbury and Plymouth, has resulted in big money.  Perry told the magazine

 “We’ll have our best billing year ever [in 2016]. We’ll bill over a million dollars this year.”

And the station does it with a staff reminiscent of Boston stations like powerhouse WBZ 1030, owned by I-Heart.

WATD has about a dozen full-time employees, plus a number of stringers and freelancers, which allows the station to cover every kind of political event, large and small: There are reporters at school board and city council meetings, and the station covers stories that would not be covered by the Boston media.

“We do the news that matters most to people,” (News Director Christine) James says. “We’re not just looking for stories about cops, crooks or politicians. We’re also looking for quirky stories.”

James says perhaps WATD is something of a dinosaur in that it focuses on doing radio the way it used to be done, by being a presence in the market. She speaks of the importance of credibility, of keeping your word and of building relationships in the communities the station serves: the mayors, librarians, chiefs of police and the coaches of the local teams.

 And as far as the numbers go…

WATD does not subscribe to a ratings service, and that is intentional.  “Radio is not a numbers game for us, like it is for the Boston stations,” Perry says. “As a non-rated station, we can do things that other stations might not.”

This can give one the feel a station like WATD-FM would be more non-commercial, more in the lines of a WFUV-FM, the Bronx, New York based Adult Album Alternative station run out of Fordham University.  But, yes commercials are run at WATD, AND LOCAL ONES AT THAT. 

Sales Manager (Jackie) McGoodwin says, “Most Boston business comes from ad agencies, and they use the ratings. At WATD, we establish a personal relationship with our clients, and that means the ads we produce are personal to the [South Shore] area.”

Of course, like any business these days, WATD-FM has a social media presence on Facebook, Twitter and Instagram.

By the way, the WATD-FM call letters stand for We’re At The Dump.  And here’s the explanation of those calls.

When Perry first tried to put his station on the air, he ran into various objections about where to locate the transmitter. He was finally able to find some land near the Marshfield town dump; after the zoning board approved it, he and the staff chose the call sign. 

The station’s studios are in an office park in town just near Route 3 and have been since the late 1980’s.  By that time the station had become a 24 hour operation.

When WATD-FM did sign on the air in December of 1977, it came on just in time for one of the biggest New England news stories of the following year, the Blizzard of 1978.  Through snow storms, hurricanes and other events, WATD-FM has been there, even with a 3,000 watt FM signal broadcasting from a 460-foot antenna, still At The Dump.

This is one radio station this writer, if he could afford to live on the South Shore…would LOVE to work for and would also see to it that it NEVER, EVER SELLS OUT.

And it would also get him a little closer to his self-adopted hometown, Boston.


But, overall the media are supposed to be the fourth estate.  Instead, thanks to big money corrupting politics, it has become a 5th column for global elites like Soros, Bill Gates (who wants to control the population through FORCED VACCINES), Warren Buffett, the Bilderberg Group, The Council on Foreign Relations, The Trilateral Commission and others looking to silence independent voices by calling them fake news or worse racists.  It is the media ITSELF which in its current corporate structure has become fake.

Yes, the links to those last three names mentioned show these groups DO exist, but do NOT believe their lies.  Their missions together, destruction of liberty and freedom and the media is an accessory before and after the facts.


%d bloggers like this: